Vad är det som egentligen händer i Esbo?
Blues spelade i våras i finalerna men nu är allt intresse för laget bortblåst.
Då laget spelade sin första hemmamatch för säsongen på fredag mot Ässät fanns det 2840 personer på plats på läktarna.
Resten av ligan har dragit mängder med publik och slutsålda hallar har varit en vanlig syn i höst.
2840 åskådare är den sämsta publiksiffran sedan Blues flyttade till det som i dag heter Barona Areena.
Inför säsongen arrangerade laget en mediadag där alla spelare och tränarna var tillgängliga för intervjuer och fotografering. Ingen annan än Hbl var på plats.
Inför säsongen meddelade Blues åt (åtminstone) Hbl att man inte tänker annonsera i tidningen den här säsongen. Då man bläddrar i Helsingin Sanomat kan man se att Blues inte heller annonserar där.
Enda gången Blues varit synligt framme i media efter finalförlusten i våras var då Jere Karalahti tog sitt pick och pack och lämnade klubben för spel i KHL.
Då HIFK och Jokerit fört synliga kampanjer i tidningar, i tv och på stan har Blues lyst med sin frånvaro.
Tror man i Blues att man har en så attraktiv produkt att publiken kommer till hallen utan att man behöver lyfta ett finger i form av marknadsföring?
Svaret på den frågan fick man på fredagen. 2840 är en skamlig siffra.
P.S. Dessutom kostar de billigaste biljetterna till lördagens Blues-JYP-match 18 euro. Till HIFK:s (13 €) och Jokerits (14 €) matcher får man billigare biljetter.